home-page

Jullie bijdragen

Willekeurig Populair Recent

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Anticipatie op de 3t beperking Vilvoorde

Recent beperkte Vilvoorde het zwaar verkeer tot 3ton. 

Dit zal onvermijdelijk méér zwaar verkeer in de straten van Groot Grimbergen aantrekken, ook wanneer deze alsnog zouden beperkt worden tot 3,5t. Dat is nog steeds 0,5t meer dan Vilvoorde.

geert r.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Spekveld hopeloos druk verkeer dat door de straat raast

Sinds de wegversperringen op de Nieuwenroodsesteenweg kunnen wij enkel vaststellen dat ons kleine straatje een autostrade werd.

Het probleem heeft zich verplaatst naar onze straat wat reeds gemeld is aan de gemeente maar er gebeurd.... niets! Men rijdt hier zo snel als mogelijk er is toch geen controle.

Sluipverkeer naar Vilvoorde en Mechelen wordt stilaan echt frustrerend voor ons , niet alleen in Spekveld maar heel Humbeek is hier slachtoffer van. Wat gaan jullie hier aan doen?

Wat gebeurt er met ons mooie kleine dorpje? Maak een zone 30 met trajectcontrole in een hoop straten , dit zou al een hele verbetering zijn en wacht niet tot 2030!

Ingrid V.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Snelheidslimiet duidelijk maken 

Duidelijke verkeersborden die de snelheidslimiet van 30 km/u aangeven.

Momenteel zijn er geen.

Thierry L.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Veiligere / duidelijkere zebrapaden grenzend aan straten schoolomgeving

De zebrapaden op de Benedestraat thv de St Rumoldusstraat en thv het Krankenstraatje vallen momenteel niet genoeg op om een veilige oversteek toe te laten.

Beide zebrapaden liggen net na licht bochtenwerk of een sas waardoor er ofwel hard geremd moet worden, ofwel gewoon doorgereden wordt.

Deze zebrapaden kunnen duidelijker aangebracht of gevisualiseerd worden.

geert r.
0 2
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Inrichtingen voor voetgangers in de Sint-Rumoldusstraat

Verhoogde zebrapaden en verbrede voetpaden aanleggen om de Sint-Rumoldusstraat aangenamer te maken voor wandelaars, kinderen en fietsers.

 

 

Thierry L.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Fietsroute Humbeek-Kapelle: tractorsluis in de Voordestraat ?

Daar de Voordestraat niet over een voet- of fietspad verplicht, daar het grootste deel van de straat iets minder breed is dan een standaard straat en daar hier duchtig gefietst wordt door jongeren is de situatie voor voornamelijk fietsers uiterst gevaarlijk. Bijkomend is er weinig verkeer 's avonds, wat leidt tot overmatige snelheden.

Voorbijstekende auto's op rechte stukken én zeker in de flauwe bochten met beperkte zichtbaarheid zorgen hier te regelmatig voor bijna-ongevallen met fietsers. Een accute situatie die ooit tot dodelijke ongevallen zal leiden.

Op bredere straten zou een trajectcontrole moeten volstaan, echter is dit hier wellicht onvoldoende daar vaak het voorbijsteken het probleem vormt. Vandaar het voorstel om de straat af te sluiten met een tractorsluis ter hoogte van de overgang met Kapelle-op-den-Bos. Hiermee worden veiligheid en sluipverkeer tegelijk aangepakt.

Net als in grootsteden dient iets drastischer te worden omgegaan met maatregelen. En in dit geval verlies je slechts een 2-tal minuten door 700 meter om te rijden via Paddegatstraat + Molenstraat (Kapelle).

Frederic R.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal