Even opfrissen
Bekijk alle infoEvaluatie
Bekijk hier alle suggestiesJullie bijdragen
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Antwerpsbaan openen
De buurt van het kerkhof is al een getto geworden, dus als je de brug sluit, wordt het een complete ramp, tenzij je mijn voorstel volgt om de Antwerpsebaan ter hoogte van de oude Mecheslsestraat te openen en de kasseistraat voor het rusthuis eenrichtingsverkeer te maken. Dit zal de buurtbewoners helpen om in en uit het gebied te geraken zonder al die omleidingen in het centrum, en zal geen nut hebben voor automobilisten buiten Strombeek, die zullen worden geblokkeerd.
Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat
Wel inwoner, geen sluipverkeer
Inwoners die flink wat (1.5 tot 2 km?) moeten omrijden om een afstand van maximaal een paar honderd meter te overbruggen, wat is daar de logica van? Quid de vervuiling, risico op ongevallen, brandstofverbruik, ...? Enig idee wat de verhouding sluipverkeer/verplaatsing inwoners is/was?
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Lokaal verkeer
Er zijn redelijk veel veranderingen geweest de laatste tijd, maar laten wij eerlijk in zijn, geen verbetering maar juist omgekeerd, probleem is dat het zwaar verkeer zijn eigen verplaats naar andere locatie , en door al de mogelijkheden toe te doen zitten wij zelf in veel zwaarder verkeer en is echt dramatisch om hier de baan op te moeten, knipen of eenrichting in de Temselaan is absoluut geen oplossing wij hebben al niet veel opties om door te rijden, wij willen toch geen 25 min extra rijden voor 500m ! Oplossing zou volgens mij een lokaal verkeer straat zijn , en dit met een paneel met informatie over de minimaal boete als jij toch inrijdt, als mensen een bedraag zien heeft het veel meer impact en wij zullen misschien gemakkelijker kunnen parkeren als het lokaal wordt , parking is ook een probleem met knippen want mensen hebben nu al geen schande om overal te parkeren waar het niet mag , met knippen zullen mensen dan gewoon denken dat in midden van straat parkeren geen probleem is er zijn toch palen en niemand kan doorrijden.
Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat
Rijkendalstraat, Lakensestraat, Gemeenteplein, Jan Mulsstraat
Mijn klanten parkeerden wel op het Gemeenteplein en verschillende keren als ze aan het begin van de parking stonden, waren er problemen met auto's die snel rijdend uit de Jan Mulsstraat de strook langs de parking opreden, Moet de Jan Mulsstraat dan eenrichtingsverkeer de andere kant op? En wat geeft dat dan weer voor problemen elders? Ze klagen ook over files in Strombeek, en dat is nieuw.
Ik denk echt dat die knip op het Gemeenteplein niet de beste oplossing is, wat dan wel? Daarvoor heb ik noch de competetie noch de informatie als gewone burger.
Ik heb wel de afgelopen 2 maanden in mijn straat meer gevallen van verkeersagressie en verkeersonveiligheid meegemaakt dan in alle voorgaande 49 jaren dat ik hier woon. Zelfs met de werken in de Lakensestraat liep het niet de spuigaten uit zoals nu. Ik blijf het ook verbijsterend vinden dat wij inwoners de prijs moeten betalen, ook met files om te vermijden dat gestresst en stresserend filevermijdend transitverkeer door Strombeek gaat. Surrealistisch vanaf de eerste dag en elke dag tot nu toe na het invoeren van het Mobiliteitsplan.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Jan Mulsstraat
Wij wonen ondertussen 1,5 jaar in de Jan Mulsstraat. Wij hebben altijd genoten van de rust in onze straat.
Sinds de invoege van het mobiliteitsplan, is dit helemaal veranderd. Er is veel meer verkeer in onze straat door auto's die langs daar moeten rijden, onder andere om Strombeek te verlaten.
Eén van de doelen van het mobiliteitsplan was om verkeer dichtbij scholen te verminderen. Echter moeten wij nu, om naar huis te gaan, langs de school Villegastje rijden, terwijl dit nooit eerder het geval was.
Wij leggen zo een grotere afstand af om vanuit Brussel naar huis te rijden, om Strombeek te verlaten, om onze boodschappen te doen in Strombeek centrum,... Op ecologisch vlak lijkt dit ons ook niet het meest efficiënte.
Het lijkt ons logischer om de toegang naar de Antwerpselaan terug te openen. Zo kunnen mensen Strombeek verlaten, zonder meer verkeer te veroorzaken in het centrum.
Mobiliteit Strombeek-Bever
Nieuw beleidsplan
mei 2023
Uitrol circulatiemaatregelen
februari 2024
Uitrol fietszone
mei 2024