home-page

Jullie bijdragen

Willekeurig Populair Recent

Andere suggesties

Snelheidsbeperking fietszone Sint-Rumoldusstraat

Fietszone moet niet ingekort of aangepast worden.

De fietszone is niet enkel belangrijk voor de school (Mozaiek) maar ook een doorfietszone voor andere gebruikers.

Personen die zich niet aan de snelheidsbeperking willen houden kunnen gebruik maken van de Kerkstraat.

Maatregelen : meer controle om de snelheidsbeperking af te dwingen aub.

Linda E.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.

Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.

Schaf de knips af.

Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.

Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen. 

Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).

Ariadne V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Overlast verkeer wijk Krefel (saslaan, seringenlaan,steenstraat, azalealaan) beperken

De woonwijk is met de jaren overspoeld geworden met verkeer.

Krefel is groot mogen worden van de gemeente en genereert nu veel vracht- en woonwerkverkeer.

Met de jaren heeft de gemeente ook twee buslijnen door de wijk laten rijden, (en weldra een derde die naar zemst zal rijden). Deze bussen rijden 120x/dag door de wijk. Ze zijn zwaar en rijden snel (om verloren tijd van de brug in te halen).

Hierdoor is er elke 10 min overlast en zijn de straten flink beschadigd.

De Saslaan krijgt ook het verkeer van de oostvaartdijk te slikken, en die rijden ook stevig door terwijl hun eigen straat al zone 30 geworden is.

 

=> De vraag is dan ook om de hele wijk zone 30 te maken en de kwaliteit van het wegdek te verbeteren en voorzien op zwaar verkeer.

 

Ps nog beter is de kanaalstraat, brug en Kerkstraat (tss brug en warandestraat) meteen ook zone 30 te maken. Er is veel verkeer (incl bussen en vrachtwagens), fietsers, smal, winkels, enz.

Gil T.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Bredere voetpaden en duidelijkere wegmarkering in de hele straat

De snelheidsmaatregelen in deze straat zijn momenteel in orde. Echter omwille van en onaangepaste infrastructuur nodigt de straat je uit om 50 te rijden. Om de 30km/u af te dwingen hoeft er heus geen trajectcontrole in een dergelijke straat te komen. Neem een voorbeeld aan Mechelen: fietsstraten zijn dergelijk smal dat je niet harder kan rijden dan 30. Maw, verbreed maximaal de voetpaden, voorzie daarbij asverschuivingen en maak aantekeningen op de straat. Op die manier zal je niet anders kunnen dan 30 rijden en zijn andere zware financiële kosten (trajectcontrole) overbodig.

geert r.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Zone 30

Het was mij niet duidelijk dat er in een fietsstraat ook een zone 30 geldt. Op momenten dat er geen fietsers rijden, lijkt 50 km/h rijden dan ook geen probleem. 
Als 30 km/h gewenst is, is meer sensibilisering nodig.

Het wegbeeld leent zich ook tot sneller rijden.

Ik ben voorstander van een fietsstraat, maar vond het niet duidelijk dat er dan ook max 30 km/h werd gereden (ondanks het dynamisch snelheidsbord). Misschien was ik koppig, maar dat betekent alvast dat het niet voor iedereen duidelijk was.

Marijn S.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Vaste flitspalen installeren

Vaste flitspalen installeren in de Sint-Rumoldusstraat in beide richtingen.

De aanwezigheid van flitspalen en snelheidscontrole verkeersborden maakt chauffeurs veel gedisciplineerder.

Thierry L.
0 3
lees meer
Ontdek ze allemaal