Even opfrissen
Bekijk alle infoEvaluatie
Bekijk hier alle suggestiesJullie bijdragen
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Aanpassingen nodig
- knip Oude Mechelse straat
- knipTreft
- knippen aan de Antwerpselaan
1. Graag terug verkeer mogelijk in de Villegas de Clercampsstraat tussen Burtinstraat naar Vandernootstraat. Zodat er van 't Kapelleke naar de andere kant van de knip in de Oude Mechelsestraat (enkele meters) kan gegaan worden, zonder dat we door centrum strombeek, 2 scholen, een cc enz moet gereden worden.
2. Graag terug mogelijkheid om vanuit oude Mechelse straat naar oprit A12 en Antwerpselaan te gaan (en terug), minder ver dan Nieuwelaan. Nu moet er vaak via centrum, incl. De scholen, of via de ring gereden worden. Dagelijkse trajecten vanuit Jette of Meise kosten zo 40 min ips 10 min vroeger, en brengen me op drukke plaatsen, overbelaste plaatsen waar ik helemaal niet moet zijn.
3. Knip oude Mechelsestraat werkt, mits bovengenoemde aanpassingen
Andere suggesties?
Snelweg en Roostbaan
Dat het verkeer in het centrum moet minderen, kan ik alleen maar toejuichen. Mensen moeten leren om de auto minder te nemen. Het mobiliteitsplan heeft er echt voor gezorgd dat mensen de Roostbaan als sluiproute nemen. Ik nodig jullie eens uit om daar te gaan staan tijdens de spitsuren.. de mooie landelijke omgeving zorgt nu elke dag voor frustraties en verkeersagressie, een onveilige omgeving voor kinderen om naar school te gaan.
De oprit in Meise zou terug open moeten zodat mensen de Roostbaan niet meer hoeven te nemen. Indien dit geen mogelijkheid is, moet bekeken worden hoe het sluipverkeer hier kan aangepakt worden. Kinderen kunnen niet meer veilig naar school fietsen...
Thema 6: bereikbaarheid
Wijziging van enkel richting
Schoolstraat: Enkel richting van Jan Muls naar de Villegas, omgekeerd dus.
Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat
Uitgezonderd plaatselijk verkeer
Als inwoner van de Jozef Van Elewijckstraat kan ik bevestigen dat deze woonwijk tijdens de spitsuren een autostrade is geworden met enorme filevorming, getrechterd richting de Rijkendalstraat. Het idee om bestuurders te verplichten rechtsaf te slaan aan de Rijkendalstraat op de Strombeeklinde, zou betekenen dat alle inwoners vanuit het volledige zuiden van Strombeek (wonend "onder" de knip van het Gemeenteplein) verplicht worden om eerst helemaal via het rondpunt aan de Mustaard om te rijden alvorens het centrum van Strombeek te kunnen bereiken. Dit is volstrekt absurd.
Kan er geen gebruik gemaakt worden van gerichte "uitgezonderd plaatselijk verkeer" borden om sluipverkeer buiten te houden zonder de inwoners zelf te raken, in plaats van iedere Strombekenaar eerst naar Jette te sturen om tot in het eigen centrum te kunnen geraken? Ik meen begrepen te hebben dat Waze en andere file-vermijdende GPS apps rekening moeten houden met "plaatselijk verkeer" borden, en in zo'n geval deze sluiproutes uit hun systemen halen. Dergelijke apps zijn de grootste reden van blijvend sluipverkeer.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
verkeerstroom over brug meisestraat
Zou geen knip doen op de brug, deze weg is de enige weg om de wijk het kappeleke te verlaten om buiten strombeek te gaan. De burtinstraat en de mechelse straat gaan naar het centrum, oude mechelsestraat, beverstraat en villegastraat hebben een knip.
Mobiliteit Strombeek-Bever
Nieuw beleidsplan
mei 2023
Uitrol circulatiemaatregelen
februari 2024
Uitrol fietszone
mei 2024